Analytics - סטטיסטיקה לאתרי אינטרנט

ניתוח ופילוח גולשים באתרים

יצירת קשר

ניתוח גולשים

עמוד הבית

סטטיסטיקה לאתרי אינטרנט

הצלחה באינטרנט וסטטיסטיקה לאתרים - מה הקשר?
אם אתם רוצים לבנות אתר אינטרנט מצליח אתם חייבים סטטיסטיקה!!!
• מהיכן הגיעו המשתמשים שלכם כדי להחליט היכן להשקיע את תקציב השיווק.
• מה המשתמשים אוהבים וממה הם סולדים כדי להחליט מה לשנות ולשפר.
• מה באתר ממלא את מטרתו ומה מזיק למטרה.
את המידע תוכלו לקבל מתוך ניתוח סטטיסטיקה של האתר שלכם.

ניתוח סטטיסטיקה של האתר
מה באמת חשוב כאשר מנתחים את ביצועי האתר שלכם? תוכנות הסטטיסטיקה כוללות מידע רב המוצג בדרכים שונות כגון גרפים, טבלאות ורשימות. כאשר באים לנתח את הסטטיסטיקה, חשוב לדעת מה מחפשים ולבודד מהנתונים את המידע החשוב באמת. אל תסיקו מסקנות מכמות משתמשים קטנה מאוד (עשרות) אלא המתינו לכמות מספקת של משתמשים. נהוג לנתח את הנתונים בראייה שבועית חודשית או רבעונית.

גוגל אנליטיקס
בתחילת שנת 2006 גוגל הטילה פצצה בשוק הסטטיסטיקה לאתרים כאשר רכשה את החברה המובילה בעולם בתחום ופתחה את הסטטיסטיקה שלהם לקהל הרחב בחינם! לא ניכנס לשאלה מדוע כי לכך יש ספקולציות רבות. גוגל אנליטיקס הוא תוכנת סטטיסטיקה מעולה המציעה תובנות חודרות כיצד האתר עובד. היתרון הגדול שלה הוא בהיותה מוכוונת מטרות (goals ). ניתן להגדיר מהן מטרות האתר ולמדוד את השגתן בחתכים שונים כגון מילות חיפוש ואתרים מפנים.
לפרטים נוספים בקרו באתר גוגל אנליטיק.

אופטימיזציה למנועי חיפוש
אופטימיזציה של מנועי החיפוש היא בעיקרה שינוי של תכנים באתר על מנת, שימשכו משתמשים ממנועי החיפוש השונים. בשביל לבצע אופטימיזציה של מנועי החיפוש צריך לדעת את המידע הבא:
1. מאיזה מנועי חיפוש הגיעו אל האתר (Referrers).
2. מאיזה מנועי חיפוש לא הגיעו לאתר שלכם (Referrers) – בדקו מדוע.
3. מה הן מילות החיפוש העיקריות שבעזרתן הגיעו הגולשים לאתר (keywords או Search terms).
4. פעולות המשתמשים שהגיעו עם כל סט של מילות חיפוש (שילוב של Navigation path ו- Search terms). אולי הגיעו אליכם הרבה משתמשים בטעות ועזבו מיד כי האתר אינו מתאים לחיפוש שלהם.

בניתוח מילות החיפוש צריך גם לחפש מה הן מילות החיפוש החשובות שאינן מופיעות בסטטיסטיקה ולנסות להבין מדוע (דירוג גרוע בתוצאה במנוע החיפוש וכדומה).

אופטימיזציה של עיצוב ותוכן האתר
מהם הדפים שהמשתמשים שלכם אוהבים יותר מכל? מה הם הדפים שהמשתמשים שלכם סולדים מהם? לאחר שתלמדו את התשובות לשאלות הללו, תוכלו לשנות ולשפר את הדפים הפחות טובים. המידע הנחוץ לניתוח הדפים באתר הוא:
1. דפי כניסה לאתר (Entry pages)– מה הם הדפים שמהם משתמשים נכנסים לאתר והאם הם ממשיכים מדפים אלה. לדוגמא קישור למאמר טוב באתר שלכם מביא הרבה משתמשים אבל הם עוזבים מיד. תוכלו להשקיע מאמץ לגרות את המשתמשים בתוך המאמר להמשיך ולחפש דברים נוספים באתר.
2. דפי יציאה מהאתר (Exit pages) – מהם הדפים שמהם המשתמשים עוזבים את האתר. בדקו טוב האם בדפים החוזרים על עצמם יש משהו הגורם למשתמשים לברוח. נסו לתקן ובדקו האם יש שינויים.
3. זמן שהייה בכל דף (Online time) – כמה זמן שוהים המשתמשים בכל דף.
4. לאן ממשיכים המשתמשים מכל דף (Navigation path) – חפשו תבניות חוזרות. נסו לכוון את המשתמשים למקומות שאתם רוצים.
5. כמה פעמים צפו המשתמשים בכל דף (Page view) – האם דף מסויים מושך יותר משתמשים. חזקו את הקישורים אליו.

שיפור והגדלת כמות המשתמשים הטובים לאתר
שימו לב, אנחנו לא מחפשים הרבה כניסות! אנחנו מחפשים הרבה משתמשים שיגשימו את מטרת האתר. הקפידו להסתכל ולנתח את הסטטיסטיקות מתוך נקודת מבט של מטרת האתר. משתמש טוב הוא משתמש המעוניין במה שיש לכם להציע. אנחנו לא מחפשים משתמשים שיגיעו לאתר ומיד יעזבו.

כדי להגדיל את כמות הכניסות של משתמשים טובים ניתן לנקוט באמצעים הבאים:
1. אופטימיזציה של מנועי חיפוש – ועל זה כבר דיברנו
2. מסעות פרסום באתרים שונים ואינדקסים
3. מסעות פרסום בדואר אלקטרוני
4. קידום האתר בפורומים
5. השגת לינקים מאתרים רלוונטים.
כדי לבדוק מה הם האמצעים המוצלחים ביותר להגדלת כמות המשתמשים הטובים אנו צריכים לדעת את הנתונים הסטטיסטים הבאים:
• מהיכן הגיעו המשתמשים הטובים. ניתן להגיד שמשתמש טוב הוא משתמש השוהה באתר זמן גדול מ- 60 שניות. משתמש מצויין הוא זה המממש את מטרת האתר. בדקו מאיזה אתרים מגיעים המשתמשים הטובים.
• משתמשים חוזרים (Returning users) – חפשו את אותם משתמשים השבים אליכם שוב ושוב. מאיפה הם הגיעו בפעם הראשונה? האם יש דרך למצוא עוד משתמשים כאלה?
• עקבו אחר תוצאות מסע פרסום וקידום האתר (Campaign) – בדקו האם מסע פרסום באתר מסויים מחזיר את ההשקעה. תוכנות סטטיסטיקות מורכבות יאפשרו ניתוח מעמיק של מסעות פרסום עד רמה של זיהוי המשתמשים שהגיעו כתוצאה ממסע פרסום מסויים ומימשו את מטרת האתר במונחים כספיים. תוכנות מסויימות יאפשרו גם מעקב אחרי מסע פרסום בדואר אלקטרוני על ידי זיהוי הלינק מהדואר.

הכתבה נכתבה ע"י ירון שאול, מנהל האתר ווב-גייד - מדריך בניית אתרים
 

Analytics - ניתוח ופילוח גולשים באתרים     |     קישורים